Informace o škole |
Vyučujeme podle školního vzdělávacího programu Pestrá škola – ŠVP pro základní vzdělávání. Další informace o výuce v kapitole ŠVP
V rámci výuky probíhá ve 4. ročníku dopravní výchova, ve 3. a 4. ročníku výuka plavání, v 7. ročníku lyžařský výcvik. Nabízíme několik volitelných předmětů: Psaní všemi deseti (psaní na klávesnici deseti prsty), Umění v historii (o vývoji uměleckých slohů), Český jazyk plus a Matematika plus (příprava na střední školu). Tyto předměty zařazujeme na základě výběru žáků a rodičů.
V posledních letech škola pravidelně zajišťuje pro své žáky testy SCIO.
V roce 2005 proběhla ve škole rekonstrukce přízemních prostor budovy, která zajistila jak modernizaci, tak i plnění nových hygienických norem. Jednalo se především o
V dalších letech probíhaly spíše drobnější či udržovací práce a úpravy:
Postupně bylo rekonstruováno osvětlení (doplněno nasvícení tabulí a vyměněna stará osvětlovací tělesa ve školních družinách, počítačové učebně a školních dílnách za vyhovující zářivková svítidla). Došlo k výměně podlahové krytiny a postupně byly vyměněny všechny školní lavice za výškově nastavitelné. (Na školní nábytek získal OÚ Ploskovice dotaci z OP Obnovy venkova Ústeckého kraje.) Třídy dostaly novou tvář obměnou dalšího nábytku a doplňků. Obnoveno bylo vybavení školní dílny, zmodernizován knihovní fond školní knihovny.
Podle potřeb daných vývojem v oblasti výpočetní techniky se také mění ICT vybavení školy – počítačová učebna doplněna interaktivními tabulemi a datovými projektory v dalších třídách i mobilní učebnou (tablety).
Když v roce 2004 získala škola pozemek, měli jsme jasnou představu, jak by měla naše školní zahrada v budoucnu vypadat a k čemu bychom ji chtěli využívat: Naším cílem bylo vytvořit prostor nejen pro výuku pozemků, ale i pro výuku jiných předmětů venku a pro různé školní akce s rodiči a žáky. Chtěli jsme vybudovat ekozahradu, která bude podporovat udržitelný rozvoj a bude přátelská k rostlinám i živočichům. Prostřednictvím péče o zahradu jsme chtěli naše žáky přivést zpět od počítačů k práci v přírodě, podpořit rozvoj jejich pracovních kompetencí.<\p>
Uplynulo více než deset let a zahradu jsme natolik zvelebili a přiblížili našim cílům, že jsme jí i zde, na webu školy, věnovali vlastní prostor. A pokud si dnes prohlížíme fotografie zachycující její podobu v roce 2004 a dnes (vše ve fotogalerii), jen těžko sami věříme, že se jedná o stejný pozemek. Více o školní zahradě čtěte zde
Sloučení základní školy a mateřské školy do jedné organizace nám umožňuje podporovat přirozené kontakty dětí různého věku. Školáci tak mají možnost vyzkoušet si samostatně připravit i realizovat různé akce pro děti z MŠ. Již tradiční je např. Mikuláš, či Halloween. Přirozenou cestou se u žáků rozvíjejí některé klíčové kompetence dané Rámcovým vzdělávacím programem.