![]() | Školní perličky a vtípky |
Učitel: Jmenuj nějakého antického boha:
Žák: AFRODIZIAKA – bohyně krásy
Učitel: Vymýšlejte slova s kořenem –ved-
Žákyně: Mákrátkévedení
Učitelka: Urči druh použité částice – Že se nestydíš!
Žák: Částice hubovací…
Žák: mluvní cvičení – popis zámku Ploskovice:
Zámek zezadu podpírají obři glóbusové. Říká se, že páv je král Ploskovic. Já tomu věřím, protože jsem ho už kolikrát viděl chodit po Ploskovicích. A jak se napařoval!
Učitelka: Jmenuj dílo J. A. Komenského
Žák: Labyrinty vášně…
Učitel: Zvuková stránka věty- Co víš o kladení pauz?
Žák: Pauza je třeba ve fotbale…
Žákyně: popis školy: Tělocvičnu máme dobře vybavenou a je hezká, dá se říct, že je i krásná. Hrajeme v ní třeba basket, ale má to tu nevýhodu, že na ten basket by ta tělocvična musela být alespoň 4x větší.
Učitelka: Vyjádři jedním slovem: vrchní číšník.
Žákyně: Vrchník…
Žák: popis školy: Jinak naše škola je poměrně docela veliká,vytápí se ústředním topením, takže v zimě máme ve škole pěkné teplo a já mám ráda teplo, proto do ní ráda chodím.
Písemná odpověď na otázku, co je to tuhnutí:
Tuhnutí je když dáme do hrnku vodu a dáme to do mrazáku, tak to stuhne a zmrzne. A když člověk zemře, tak nemá koloběh a stuhne a je tu hej!
Učitel: Vysvětli, proč v tabulkách není s teplotou tání uváděna také teplota tuhnutí?
Žák: Protože jim došlo místo.
Učitel: Jak se označuje pohyb tělesa, které urazí za stejný čas různou dráhu?
Žákyně: Rychlík
Učitel: Jaká náš skupenství látek? Uveď dva příklady.
Žák: Skupenství např. hadrové, šusťákové, silonové…
Učitel: Jaký byl v antice ideál člověka?
Žák: Mít dobytek, svou vlastní ženu a střechu nad hlavou.