aktuality
Den otevřených dveří v MŠ
30.4.2024

od 14:30 do 16:00
16.04.2024
Zápis do Mateřské školy
13. 5 .2024

Od 14:30 - 17:00
11.04.2024
Zápis do 1. třídy
17. 4 2024 (13-17 hodin) a 24. 4. 2024 (13-16 hodin)

ELEKTRONICKÝ PŘEDZÁPIS ZDE
https://zsmsploskovice.edupage.org/register/?what=settings
19.03.2024
Rozpočet na rok 2024
Schválený rozpočet na rok 2024
05.01.2024
JEZERO MOST
Exkurze na jezero Most
19.09.2023
Facebook
Nově nás můžete sledovat i na facebooku.
15.05.2023
Učíme Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Naše škola byla vybrána do projektu manželů Kellnerových Pomáháme školám k úspěchu
16.09.2021
STŘEDISKO VOLNÉHO ČASU
Využijte naši nabídku volnočasových a mimoškolních aktivit - pro děti i dospělé
13.09.2018
Zařadili jsme do výuky METODU FIE
- metoda, která rozvíjí a posiluje schopnost učit se
07.09.2018
Internetové stránky jsou na světě
jásejte :-D
17.08.2006
logo

Aktuality

Osobnostní a sociální výchova
25.03.2016 Mgr. Bc. Miroslava Melicharová   Tisk

Před Velikonocemi proběhl školní projekt

Ještě než se žáci rozešli do svých tříd, byly na schodišti slavnostně vyhlášeny výsledky recitační soutěže. Těm, kteří věnovali svůj čas a energii tomu, aby se naučili báseň nebo text a vystoupili před ostatními, tleskali spolužáci i učitelé. Gratulujeme k výsledkům a oceňujeme práci i odvahu :)
Úvodní část projektu byla jako každoročně věnována vyplňování osobního listu. Žáci vyplnili aktuální údaje o sobě i své názory, přidali fotografii. Za celou školní docházku tak vznikne sbírka, do které jistě někteří rádi nahlédnou, aby si přečetli, čím chtěli být v první, páté či sedmé třídě nebo co bylo v té době jejich oblíbenou činností.
Projekt byl letos věnován upevňování třídních kolektivů a vztahů mezi žáky, aktivitám pro zlepšování komunikačních dovedností, schopnosti vcítit se do druhých. Program ušil přímo na míru své třídě každý třídní učitel a použil při tom různé techniky, aktivity a hry doporučované odborníky.
Ve 3. třídě zněla meditační hudba, žáci pracovali se symboly, prožitky, procvičovali komunikační dovednosti. Čtvrťáci realizovali aktivity pro usměrňování agresivity, učili se vnímat a popsat své pocity, přemýšleli o významu výrazů obličeje. V páté třídě byly aktivity zaměřeny na zlepšení třídního klimatu, žáci pracovali se svými pocity a zkušenostmi, přemýšleli o tom, v jaké atmosféře se cítí dobře a jak tuto atmosféru nejlépe ve třídě navodit. Pro šesťáky si paní učitelka třídní připravila aktivity a hry zaměřené na posílení koncentrace, spolupráci a sebeovládání. Sedmáci zkoušeli komunikaci v různých situacích, uvědomovali si význam mimoverbálních prostředků (výraz obličeje, tón a melodie hlasu, gesta atd.), v dalších aktivitách se snažili vcítit do myšlení druhého (hra na šestý smysl) či spolupracovat (společné kreslení tužkou). V 8. třídě se zaměřili na aktuální situace, které by žáci chtěli řešit či zlepšit, další aktivity byly zaměřeny na rozvoj myšlení, paměti, koncentrace a schopnost učit se i relaxovat. Deváťáci si při různých aktivitách vyzkoušeli své umění prosadit se, poznali svou roli ve skupině, učili se spolupracovat.

Investice do rozvoje vzdělávání. evropský sociální fond v ČR Evropská unie MŠMT OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prohlášení o přístupnosti
© 2006 Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, příspěvková organizace, okres Litoměřice.