Aktuality |
Osobnostní a sociální výchova | |||
---|---|---|---|
25.03.2016 | Mgr. Bc. Miroslava Melicharová |
Před Velikonocemi proběhl školní projekt
Ještě než se žáci rozešli do svých tříd, byly na schodišti slavnostně vyhlášeny výsledky recitační soutěže. Těm, kteří věnovali svůj čas a energii tomu, aby se naučili báseň nebo text a vystoupili před ostatními, tleskali spolužáci i učitelé. Gratulujeme k výsledkům a oceňujeme práci i odvahu :)
Úvodní část projektu byla jako každoročně věnována vyplňování osobního listu. Žáci vyplnili aktuální údaje o sobě i své názory, přidali fotografii. Za celou školní docházku tak vznikne sbírka, do které jistě někteří rádi nahlédnou, aby si přečetli, čím chtěli být v první, páté či sedmé třídě nebo co bylo v té době jejich oblíbenou činností.
Projekt byl letos věnován upevňování třídních kolektivů a vztahů mezi žáky, aktivitám pro zlepšování komunikačních dovedností, schopnosti vcítit se do druhých. Program ušil přímo na míru své třídě každý třídní učitel a použil při tom různé techniky, aktivity a hry doporučované odborníky.
Ve 3. třídě zněla meditační hudba, žáci pracovali se symboly, prožitky, procvičovali komunikační dovednosti. Čtvrťáci realizovali aktivity pro usměrňování agresivity, učili se vnímat a popsat své pocity, přemýšleli o významu výrazů obličeje. V páté třídě byly aktivity zaměřeny na zlepšení třídního klimatu, žáci pracovali se svými pocity a zkušenostmi, přemýšleli o tom, v jaké atmosféře se cítí dobře a jak tuto atmosféru nejlépe ve třídě navodit. Pro šesťáky si paní učitelka třídní připravila aktivity a hry zaměřené na posílení koncentrace, spolupráci a sebeovládání. Sedmáci zkoušeli komunikaci v různých situacích, uvědomovali si význam mimoverbálních prostředků (výraz obličeje, tón a melodie hlasu, gesta atd.), v dalších aktivitách se snažili vcítit do myšlení druhého (hra na šestý smysl) či spolupracovat (společné kreslení tužkou). V 8. třídě se zaměřili na aktuální situace, které by žáci chtěli řešit či zlepšit, další aktivity byly zaměřeny na rozvoj myšlení, paměti, koncentrace a schopnost učit se i relaxovat. Deváťáci si při různých aktivitách vyzkoušeli své umění prosadit se, poznali svou roli ve skupině, učili se spolupracovat.